lördag 26 maj 2012

Petras Undringar

Den här bloggen kommer innehålla precis vad den utlovar; Petras undringar. Undringar om vad kanske Du undrar? Ja, det blir nog lite av varje, sådant jag tror att många människor går och funderar på; livet och vad som händer i det. "Den dagen du bara ser vad alla andra ser, är du en så bra representant för din kultur att du är ett offer för den" ...är ett bra citat. Jag försöker att inte vara ett offer för den tid jag råkat födas i och kommer dela med mig tankar och idéer som hjälper mig att hantera livet i stort och smått. Jag vill poängtera att jag INTE är någon expert på mänskliga upplevelser för jag tror, liksom författaren Gary Zukav, att det INTE FINNS några experter på upplevelser:
"Vi har bara förmågan att dela med oss av iakttagelser som förhoppningsvis kan hjälpa andra  på vägen. Det finns inga experter på mänsklig upplevelse. Den mänskliga upplevelsen är en upplevelse i rörelse, tanke och form, och i vissa fall ett experiment  med rörelse, tanke och form. Vi kan inte göra annat än kommentera rörelsen, tanken och formen, men dessa kommentarer är av stort värde om de hjälper människor att röra sig smidigare, att tänka klarare och att likt konstnärer forma sina liv."  Gary Zukav
Dela med mig är just vad jag tänker göra. En del saker kommer kanske kännas lätta att ta till sig medans andra kanske till och med känns provocerande! Just detta, att vi upplever verkligheten på ofta helt olika sätt kommer jag reflektera en hel del omkring. Vi upplever "verkligheten" genom vårt egna helt personliga fönster mot världen-  det finns kanske ingen "verklig verklighet"- alla har sin egen! DET är spännande tycker jag!  Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar